Hvad har jeg krav på ifm. med en dårlig bro?

  • Send til en ven     Send til Facebook Send til Facebook

    Udskriv Udskriv Del med venner

    Spørgsmål:

    For to et halvt år siden fik jeg udskiftet en 4-leddet bro midt for i overmunden. Kort tid efter viste det sig at den yderste tand til venstre havde en revne i porcelænet på tværs midt over tanden. Tandlægen har nu to gange reparet revnen med en plastfyldning. Jeg har spurgt om der ikke er en forsikring, der dækker sådan noget og han siger ja, men der sker ikke rigtig noget i sagen, jeg er glad for min tandlæge og han har jo ikke selv lavet broen. Jeg har også spurgt ham om han havde henvendt sig til dem, der har lavet broen, men det havde han glemt.

    Jeg vil nu gerne vide, hvad har jeg egentlig krav på i denne forbindelse, og hvordan skal jeg forholde mig.

    Ud over at det er irriterende at få lavet reperationer, så kan man jo også se det, og der er jo ikke nogen naturlige tænder der er revnet og repareret på tværs.

    Jeg vil da også gerne beholde broen indtil videre, men må jo se i øjnene, at man ikke kan blive ved med at slibe på en tynd porcelænstand, hver gang den skal repareres, så broen holder så ikke så længe som ellers.

    Hjælp mig venligst med et svar, så jeg ved hvordan jeg skal forholde mig, inden jeg snakker med min tandlæge igen. Jeg er lidt træt af hans henholdende svar.

    Helene

    Svar:

    Kære Helene,

    Det er umuligt for mig at sige noget om garantibestemmelser for den leverandør din tandlæge har anvendt. Jeg synes du hurtigst muligt bør finde frem til en løsning med din egen tandlæge. Viser det sig ikke at være muligt at finde frem til en løsning med din tandlæge, har du altid mulighed for at klage over din tandlæge eller den behandling du har fået.

    Du kan læse mere om hvordan du klager over en tandlæge eller behandling her

    Pr. 1. januar 2011 træder der et nyt patientklagesystem i kraft. Men det omhandler primært offentligt ansatte tandlæger og ikke privatpraktiserende tandlæger, som vil fortsætte med det gamle klagesystem.

    Håber du kan bruge mit svar.

    Med venlig hilsen

    Tandlæge Joan Olsen

    www.tandpleje.dk/brevkassen

    Tandpleje.dk™ – Vejen til sundere tænder

    Vigtigt!

    Spørgsmål besvaret af tandlægen kan blive lagt ud på portalen i anonym

    skikkelse. Vi kan dog ikke garantere svar på alle spørgsmål, og svar fra

    tandlægen kan aldrig erstatte dialog eller konsultation med egen læge. Et

    svar gennem brevkassen skal udelukkende opfattes som oplysende materiale.

    Brugerbetingelser:
    http://www.tandpleje.dk/kontakt/brugerbetingelser

    Spørgsmål besvaret af tandlægen kan blive lagt ud på portalen i anonym skikkelse. Vi kan dog ikke garantere svar på alle spørgsmål, og svar fra tandlægen kan aldrig erstatte dialog eller konsultation med egen læge. Et svar gennem brevkassen skal udelukkende opfattes som oplysende materiale.

    Sig din mening

    Diskutér denne artikel med andre brugere.
    (Hvis du ønsker at tilknytte et billede til dine indlæg. Så få dig en gravatar!)