Problemer med at få bedøvelsen til at virke

  • Send til en ven     Send til Facebook Send til Facebook

    Udskriv Udskriv Del med venner

    Spørgsmål:

    Nu har jeg de sidste mange gange hos tandlægen, hvor jeg er blevet bedøvet oplevet at min krop begynder at ryste indvendigt, får hjertebanken og føler mig træt og tung.
    De kan aldrig rigtig bedøve mig hvor jeg skal, jo måske efter 2 – 3 – 4 forsøg, hvorefter jeg så blir rigtig dårlig. Min tandlæge siger det intet har med bedøvelsen at gøre. De sidste par gange er det så gået rigtig galt (synes jeg selv)
    Forrige gang blev hele mit ansigt bedøvet, min læbe og mit øje hang, jeg ku ikke blinke og egentlig bare ikke mærke halvdelen af mit hoved.

    Nu her sidste gang, troede jeg ellers lige den var der, men langsomt forsvandt følelsen i min hals og til sidst kunne jeg ikke synke.
    Da jeg næsten fløj op af stolen og prøvede at forklare min tandlæge det, grinte han lidt og sagde at det var jo ikk bedøvelsens skyld…. Øhhh nå…
    I halvanden time gik jeg og spyttede fordi jeg ikk ku synke (de gange jeg prøvede røg det forkert og måtte hoste og hakke det op igen)

    Jeg lyder måske ret pivet, men synes selv jeg kan holde til meget.
    Nu står jeg så her snart og skal ha lavet en rodbehandling, men ærligt talt…. Har meget lidt lyst for er bange for hvad der sker næste gang.

    Så måske mit spørgsmål er om der er andre muligheder end lokalbedøvelse??
    Er det muligt jeg ikke kan tåle det eller hvad er det der sker?

    Min tandlæge har et ret godt omdømme, og mange af mine bekendte går til tandlæge der.

    Hilsen jeannie.

    Svar:

    Kære Jeannie,

    Tal med din tandlæge om de evt. bruger lattergas. Nogle gange når bedøvelsen ikke virker, kan det have noget med nervøsitet at gøre, tag evt. 2 panodiler inden du skal til tandlægen, det kan hjælpe dig med at falde til ro. Det kan også skyldes infektion i området, hvilket gør det svært at bedøve tanden.
    Det er meget almindeligt at man føler sig lidt tung i området hvor man bliver bedøvet, men det er lidt svært at svare helt konkret på dit problem.

    Angående hjertebanken, så skyldes det adrenalin der er i bedøvelsen, det er ikke farligt. Spørg tandlægen næste gang om du må få bedøvelse uden adrenalin, det kan være du får mindre ubehag af den.

    Håber du kan bruge mit svar.

    Med venlig hilsen

    Tandlæge Joan Olsen

    www.tandpleje.dk/brevkassen

    Tandpleje.dk™ – Vejen til sundere tænder

    Vigtigt!
    Spørgsmål besvaret af tandlægen kan blive lagt ud på portalen i anonym skikkelse. Vi kan dog ikke garantere svar på alle spørgsmål, og svar fra tandlægen kan aldrig erstatte dialog eller konsultation med egen læge. Et svar igennem brevkassen skal udelukkende opfattes som oplysende materiale.

    Brugerbetingelser:
    http://www.tandpleje.dk/kontakt/brugerbetingelser

    Spørgsmål besvaret af tandlægen kan blive lagt ud på portalen i anonym skikkelse. Vi kan dog ikke garantere svar på alle spørgsmål, og svar fra tandlægen kan aldrig erstatte dialog eller konsultation med egen læge. Et svar gennem brevkassen skal udelukkende opfattes som oplysende materiale.

    Indlæg

    1 kommentar til artiklen “Problemer med at få bedøvelsen til at virke”
    1. maria kristensen siger:

      Det kender jeg alt til. For selv de samme symptomer nøjagtigt som du har. Og er ikke selv meget for det. 🙁 bliver enorm dårlig. Især i hovedet og i halsen.

    Sig din mening

    Diskutér denne artikel med andre brugere.
    (Hvis du ønsker at tilknytte et billede til dine indlæg. Så få dig en gravatar!)